piątek, 21 lipca 2017

#3 Innymi słowy

Cześć kochani,
Na dziś mam dla was różnice jakie znalazłam między serialem a książkami o Poldarkach.
Od razu informuję, że post powstał w oparciu o książki (1-4) i serie (1-2) :-).

1. Wygląd głównych bohaterów
To o nim pomyślałam na początku. Rudowłosa w serialu Demelza, w książce ma czarne włosy, Elizabeth jest blondynkom. Także George wygląda inaczej, Winston opisuje go jako postawnego mężczyznę, no a jak wiemy serialowy Warleggan jest szczupły.


2. Służący
W serialu służącymi Rossa i Demelzy są dalej Jud i Prudie a także Jinny, w książce mamy natomiast Państwa Gimlett.


3. Ciąża Demelzy
W serialu Demelza podczas procesu Rossa, informuje Elizabeth, że jest w ciąży. W książce do tej sytuacji nie dochodzi.

4. Wiek Demelzy gdy poznała Rossa
W serialu, Demelza podczas poznania Rossa jest już prawie dorosłą kobietą, w książce natomiast jest jeszcze dzieckiem (nie pamiętam dokładnie ale ma chyba 12 czy 13 lat).


5. Cytaty 
Często zdarzało się, że w serialu kwestie mówili inni bohaterowie, niż w książce. Nie przytoczę wam tu konkretnego cytatu, bo nie mam go zapisanego ale musicie uwierzyć mi na słowo :-).


To tyle na dziś. Zapewne różnic jest dużo więcej, pewnie o połowie zapomniałam :-). Uważam jednak,  że książka i serial są jednak bardzo zgodne. Zachęcam was do zapoznania z oby dwoma.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Chcesz się ze mną podzielić swoimi odczuciami co do książki lub mojej mini recenzji? Zapraszam Cię więc do komentowania.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.