piątek, 17 lutego 2017

Ptaki ciernistych krzewów

Hej kochani,
  O książce "Ptaki ciernistych krzewów" dowiedziałam się pewnie jak większość za sprawą serialu nakręconego na jej podstawie, o tym samym tytule. Oglądałam go sporadycznie ale pewnego dnia postanowiłam zobaczyć jak przedstawiona jest ta historia w książce. Zapraszam na "recenzję" :).

  Maggie poznajemy jeszcze jako dziecko. Pewnego dnia jej rodzice postanawiają przenieść się do majątku siostry ojca. To właśnie w Droghedzie, Maggie poznaje księdza Ralpha de Bricassarta, który od razu zostaje jej przyjacielem. Z upływem lat odkrywają, że łączy ich coś innego niż przyjaźń: miłość. Ale Ralph jest przecież księdzem, czy więc ich uczucie ma szansę? 

Ja wam tego nie zdradzę. Zachęcam za to do przeczytania książki :), która jest całkiem niezła, choć główna bohaterka czasem jest naprawdę mecząca , przynajmniej dla mnie taka była. :-( . A no i zapomniałabym o cudownym wstępie na początku a właściwie o legendzie o ptakach ciernistych krzewów, która jest wprost przepiękna <3. Znajdziecie ją pod spodem :)


Cytat z książki: "Pewna legenda opowiada o ptaku, który śpiewa jedynie raz w życiu, piękniej niż jakiekolwiek stworzenie na Ziemi. Z chwilą, gdy opuści rodzinne gniazdo, zaczyna szukać ciernistego drzewa i nie spocznie, dopóki go nie znajdzie. A wtedy, wyśpiewując pośród okrutnych gałęzi, nadziewa się na najdłuższy, najostrzejszy cierń. Konając wznosi się ponad swój ból, żeby prześcignąć w radosnym trelu słowika i skowronka. Jedną najświetniejszą pieśnią za cenę życia. Cały świat zamiera, aby go wysłuchać, uśmiecha się nawet Bóg w Niebie. Bo to, co najlepsze, trzeba okupić ogromnym cierpieniem... Przynajmniej tak głosi legenda."

Moja ocena:  :-)







:-( - nie polecam
:-/ - szału nie ma
:-) - polecam
:-) <3 - biegnij do księgarni

* zdjęcia pochodzą z internetu

4 komentarze :

  1. Nie jest to książka w moim typie, ale ten cytat przepiękny.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, to właśnie on zachęcił mnie po sięgnięcie po "Ptaki ciernistych krzewów" :)

      Usuń
  2. Jest już od dłuższego czasu na mojej liście do przeczytania, ale na razie nie udało mi się jej złapać w bibliotece.
    http://krainamola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto znać tę pozycję, życzę więc powodzenia w wypożyczeniu :)

      Usuń

Chcesz się ze mną podzielić swoimi odczuciami co do książki lub mojej mini recenzji? Zapraszam Cię więc do komentowania.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.