piątek, 30 grudnia 2016

Dziewczyny z Powstania

Hejka kochani,
To moja pierwsza "recenzja" na tym blogu, więc proszę was o wyrozumiałość.
Na dziś wybrałam książkę autorstwa Anny Herbich "Dziewczyny z Powstania". Mam nadzieje, że ten wpis przypadnie wam do gustu. Zapraszam do czytania :).


Miałam wielkie oczekiwania co do tej książki i ku mej radości nie zawiodłam się. Jest to coś naprawdę godnego polecenia. Na książkę składa się jedenaście prawdziwych historii dziewczyn, które przeżyły Powstanie Warszawskie.Są to normalne kobiety takie  jak my. W obliczu wojny stają się jednak prawdziwymi bohaterkami. Szły bić się i umierać za ojczyznę. Nierzadko musiały stoczyć walkę o swoich bliskich.  Nie traciły mimo to wiary i odwagi. Czy my byśmy tak potrafili?
  Nie odpowiadajcie na to pytanie. Bo sami tego nie wiecie. Nie macie pojęcia jakie uczucia obudziłaby w was wojna. Praktycznie z każdej tej historii płynie jeden morał : doceńcie to co macie i nie martwcie się głupstwami. Jestem pod wielkim wrażeniem siły tych kobiet. Tego, że się nie poddały, a miały naprawdę ciężko. Halina urodziła na kilka godzin przed wybuchem Powstania Warszawskiego. Rena straciła swego ukochanego i nie mogła go nawet pochować. Teresa przeżyła deszcz krwi na ulicy Kilińskiego. Te i inne historie znajdziecie  w książce "Dziewczyny
z Powstania" do której przeczytania serdecznie was zachęcam. Mnie zachwyciła już od pierwszych stron. Wielkim plusem są też znajdujące się w niej liczne zdjęcia. Jeszcze tu jesteście?
Biegnijcie zaraz do księgarni lub biblioteki. Wierzcie mi, że nie będziecie żałować.

Cytat z książki:
"Najlepsi nasi ludzie, najlepsi Polacy zginęli w Powstaniu Warszawskim. Po wojnie ich zabrakło, a ich miejsce zajęły szumowiny, karierowicze. To już nie jest to samo państwo i to już nie jest ten sam naród. Stary, wspaniały świat, w którym zostałam wychowana i którego byłam i chyba do dzisiaj jestem częścią, został unicestwiony. Wiele jeszcze czasu upłynie, nim to wszystko odrobimy." 

Ocena książki : :) <3 

:( - nie polecam 
:/ - szału nie ma 
:) - polecam 
:) <3 - biegnij do księgarni




* zdjęcia pochodzą z internetu

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Chcesz się ze mną podzielić swoimi odczuciami co do książki lub mojej mini recenzji? Zapraszam Cię więc do komentowania.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.